Hallo daar in Den lage Landen! - Reisverslag uit Agra, India van groep24 - WaarBenJij.nu Hallo daar in Den lage Landen! - Reisverslag uit Agra, India van groep24 - WaarBenJij.nu

Hallo daar in Den lage Landen!

Door: Sunna

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2009 | India, Agra

Er gebeuren hier vreemde dingen.....altijd gedacht dat de Taj Mahal een hotel was.....blijkt dat je er niet eens kan logeren...raar!
Ben je net over je cultuurshock heen...en dan kom je plotseling de Kama Sutra tempel tegen...hmmm...interessant en dat terwijl ze hier in het openbaar niet eens elkaars hand vasthouden.
En o ja....iedereen wil de hele tijd met me op de foto of ze maken ze stiekem met hun mobiel. Ik heb duidelijk iets gemist of had ik in Nederland een spetterende zangcarriere??? En als ze geen fotos maken gaan ze je in een groepje gewoon op 1m afstand aan staan staren...gekke Indiers!
Maar wel heel lekker eten!!!! Iedereen vertelde me dat je altijd ziek wordt in India en kilos afvalt, maar niets helpt! Ik drink kraanwater en eet lauw eten op het station, maar voel me nog steeds prima....
Morgen gaan Sun en Cees de woestijn in onder den volle maan....klinkt romantisch he? Zou het ook zijn, ware het niet dat er waarschijnlijk weer continue mannetjes met lelijke gebitjes om ons heen zullen hangen!
Verder geniet ik wel van India hoor! Jullie ook daar?
Dikke kus Sun

  • 08 Februari 2009 - 12:08

    Emily:

    Lieve Sun, ik had altijd mijn bedenkingen bij India, maar na jou verhalen ben ik om; ik wil er ook heen!

  • 09 Februari 2009 - 06:35

    Joepe:

    Hé Sun!

    Dat klinkt wel spannend allemaal zeg. Ben ook heel benieuwd naar jullie woestijnavontuur! Hoop dat je de mannetjes met lelijke gebitjes een beetje van je af hebt kunnen houden...

    En Annelies:
    Voor feestjes in Amsterdam ben ik natuurlijk altijd te porren! Daarvoor bij mij eten?
    xx

  • 09 Februari 2009 - 14:59

    Ofke:

    Sun klinkt gezellig!!!
    Nien kwam zondag pas thuis, las je oproep te laat... Was 't leuk?

    Skien was de uber-bom! Ik ben fan! Alleen maar mooi weer, goede sneeuw en gezelligheid!

    Stappen in Amsterdam ben ik bij! Zit wel alweer lekker volgeboekt, dus snel wat data op de mail?

    XXXX

  • 11 Februari 2009 - 16:20

    Anne:

    Hé, gaat dit over de 14e in Amsterdam, of stappen in Amsterdam in zijn algemeen?

  • 11 Februari 2009 - 18:33

    Joepe:

    Oh ja, sorry! Misschien niet zo duidelijk, maar ik reageerde op Annelies d'r berichtje (zie vorige bericht): Ben door Carmen geattendeerd op feestje in Panama, sneakers, op 14 feb. Animo?

    Dus inderdaad voor komende zaterdag!!

    Maar, voor elk ander feestje hier onze mooie hoofdstad, houd ik mij ook aanbevolen ;)


  • 12 Februari 2009 - 14:07

    Emily:

    De 14e kan ik niet, maar vind het wel een leuk plan om een ander weekend in amsterdam te gaan stappen

  • 13 Februari 2009 - 11:01

    Nicolien:

    Was vorig weekend super, jammer dat jullie niet konden, was echt even lekker dansen...
    Dit weekend zit in in limburg... bij de schoonouders met valentijn.... wie bedenkt dat?
    Dus helaas dit weekend niet, maar een andere keer ga ik graag mee! x nien

  • 17 Februari 2009 - 20:46

    VRIJDAGMIDDAG BORREL:

    Lieve dames,

    Ik ben een beetje teleurgesteld... Er waren tijden dat ik jullie nog wel eens zag, al was 't maar voor 1 biertje, rose of een glaasje port. Maar nu? Een enkeling laat soms z'n gezicht nog zien, vorige week zelfs een paar van jullie, maar ik wil meer!! Vrijdag a.s. geef ik jullie een laatste kans. Ik hoop jullie allemaal te zien, anders ben ik bang dat de afstand te groot tussen ons zal worden...

    Een wanhopige vrijdagmiddag borrel


  • 18 Februari 2009 - 07:42

    Joepe:

    Haha. I'll be there!

  • 18 Februari 2009 - 10:13

    Emily:

    na een dag "hard" leren kan ik vrijdagmiddag vast een wijntje gebruiken. Ik ben erbij

  • 18 Februari 2009 - 14:48

    Ofke:

    Lieve vrijdagmiddag borrel. Ik ben erbij!

    X

  • 18 Februari 2009 - 14:51

    Sanne:

    Zo'n noodkreet kan ik niet weerstaan ;)

    Maarre, waar bevindt jij je dan vrijdagmiddag vrijdagmiddagborrel?

    Groetjes, Sanne

  • 18 Februari 2009 - 21:44

    Anne:

    Yo vrijdagmiddagborrel, ik wil een plaats en een tijd en dan ben ik erbij!

  • 19 Februari 2009 - 07:14

    VRIJDAGMIDDAG BORREL:

    Beste dames,

    Hier word ik vrolijk van; al 5 reacties! Vanaf 17.30 ben ik aanwezig in Olivier. Hierna wil ik ook iets met jullie gaan eten en om teleurstellingen te voorkomen dacht ik om te reserveren bij de Dijk. Wie o wie wil mij hier ook nog vergezellen?

    Kus, vrijdagmiddag borrel

  • 19 Februari 2009 - 11:12

    Anne:

    Lijkt me een mooi plan vrijdagmiddagborrel! Wat een ontzettend spannende onthulling zal het worden!!!

  • 19 Februari 2009 - 16:04

    Sanne:

    ik ben ook graag bij het eten na de borrel!

  • 19 Februari 2009 - 17:14

    Nicolien:

    Lieve vrijdagmiddagborrelaars!!Was vorige week erg gezellig, maar komende vrijdag zit ik helaas vast aan een huisdate diner om 18.00... en raadt eens wie ik als date meeneem?? Proost ook voor mij! xxxx voor jullie allemaal!

  • 20 Februari 2009 - 05:14

    Annelies:

    ik kan niet!
    Heb eten en assistentenfeest van N'gein in Toque toque.
    Als jullie zin hebben, kunnen jullie daar misschien ook bglanden? Weet niet hoe streng het is!
    Tot de vlg vrijdagmiddagborrel dan maar! x

  • 20 Februari 2009 - 07:25

    Joepe:

    Lieve vrijdagmiddagborrel, ik wil ook graag mee naar de Dijk!
    xx

  • 20 Februari 2009 - 08:43

    Emily:

    de Dijk; ik ben erbij

  • 20 Februari 2009 - 10:58

    Ofke:

    Ik ook!

  • 20 Februari 2009 - 11:02

    Ofke:

    Ik ook!

  • 21 Februari 2009 - 10:22

    ...:

    alleen de Dijk was er zelf niet bij...

  • 22 Februari 2009 - 11:30

    VRIJDAGMIDDAG BORREL:

    Lieve dames,

    Jullie hebben je in alle opzichten bewezen en het weer helemaal goed gemaakt! Ik vond 't gezellig!!!

    XXX

  • 26 Februari 2009 - 09:19

    Sunna:

    Goed te horen dat jullie lekker aan het borrelen zijn! In dit Hindi-land is weinig alcohol voorhanden....gisteren voor het eerst Indiase wijn gedronken...niet te zuipen! De helft van de fles heb ik in een plantenbak gegoten. Verder wilde ik van de gelegenheid gebruik maken om toch even te vermelden dat ik op een verlaten strand in Goa ben en in een rieten hutje aan de zee zit met een lekker zonnetje. Af en toe zie ik een naakt yogaende hippie of een verdwaalde dronken rus (die vinden de wijn hier blijkbaar wel lekker...), maar verder is het heerlijk tropisch rustig!

  • 27 Februari 2009 - 16:05

    Sanne:

    Lekker hoor Sun... Lijkt me heerlijk zo'n eiland!

  • 28 Februari 2009 - 10:22

    Anne:

    Hai Dames,
    weet dat het een beetje kortdag is, maar heeft er toevallig iemand zin om met mij te eten vanavond? Let me know...
    x

  • 02 Maart 2009 - 16:56

    Alette:

    Ik wil jullie op vrijdag 20 maart uitnodigen om een hapje en een drankje te nuttigen op mijn verjaardag. Laat de aanhang vooral niet thuis!! En de avond eindigen in de Herenplein of Olivier is geen probleem!
    Laat me even weten of je kan!
    Kus
    Alet

  • 04 Maart 2009 - 16:50

    Anne:

    Nou hèhè, ben eindelijk begonnen dames, nu ga ik toch echt huisarts worden. Denk dat het wel goed gaat komen; iedereen is heel relaxed en vriendelijk. Gisteren niet te veel gemist dus dat scheelt ook.

    Maaruh....hoe zit het eigenlijk met die plannen om nog een keer te gaan stappen in Amsterdam? Weet iemand toevallig daar nog een leuk feestje?

  • 05 Maart 2009 - 08:09

    Nicolien:

    Hoi anne, fijn dat het goed bevalt, had stiekem al even bij joepe gepolst. Heb oproepdienst bij verjaardag van alet, maar hoop wel langs te kunnen komen als het niet te druk is op de SEH.

  • 06 Maart 2009 - 21:44

    Joepe:

    Ja! Feestje in Amsterdam! Wat vinden jullie van zaterdag 4 april?? (Ben ik toevallig ook bijna jarig ;))

    Moet dan alleen nog even kijken wat voor een leuke feestjes er zijn, maar dat moet wel goed komen.

  • 11 Maart 2009 - 21:54

    Ofke:

    BEN ERBIJ!!! Gezellig!!

    XX

  • 15 Maart 2009 - 13:57

    Sanne:

    Alette: vrijdag 20 maart lijkt me hartstikke leuk! Zijn er nog steeds plannen voor jouw verjaardag?

    Joepe: zaterdag 4 april lijkt me ook erg leuk, maar zijn een oom en tante van mij 12,5 jaar getrouwd en geven een feest, dus dan kan ik helaas niet...

    Groetjes, Sanne

  • 15 Maart 2009 - 15:05

    Anne:

    Oh, even voor de algemene bevestiging; Alet en Joepe, ik ben erbij op 20 mrt en 4 april
    x

  • 16 Maart 2009 - 11:55

    Alet:

    De 20 ste vier ik nog steeds mijn verjaardag!!
    Vanaf een uurtje of acht! Tot dan!

    Dikke ksus

  • 18 Maart 2009 - 06:09

    Annelies:

    Ik ben er vrijdag en 4 april wrs ook.
    Doen we dan ook ff nog een half uurtje casablanca?

  • 18 Maart 2009 - 12:57

    Joepe:

    "....New York, New York...."'

    (Ben alvast aan het oefenen!)

  • 21 Maart 2009 - 22:07

    Ofke:

    Zonder Casablanca ben ik er niet bij! ;)

  • 25 Maart 2009 - 14:38

    Nicolien:

    Ik denk dat ik vrijdag graag wil vieren dat ik van mijn oproepdienst af ben.....

    Wie heeft er zin in een vrijdagmiddag/borrel??

  • 26 Maart 2009 - 06:04

    Annelies:

    Ik kan vrijdag helaas niet! Ben in Harderwijk. Veel plezier!

  • 26 Maart 2009 - 07:46

    Ofke:

    Kan helaas ook niet... Ga borrelen, uit eten en naar de 90's Now met m'n collegae.

    X

  • 26 Maart 2009 - 07:48

    Joepe:

    Ik ben erbij! Gezellig!

    Zaterdag 4 april is iedereen vanaf een uurtje of 18.00 van harte welkom om lekker bij mij te komen eten!

    Daarna reizen we af richting Zeedijk om onze gouden keeltjes weer eens ten gehore te brengen. Als we (ik kan het me nauwelijks voorstellen) genoeg krijgen van de microfoon wilde ik graag een ouderwetse kroegentocht voorstellen in de Jordaan!

    Uiteraard is iedereen van harte welkom om bij te blijven slapen en 's morgens aan te schuiven aan een overheerlijk zondags ontbijtje.

    Hiervoor heb ik in de aanbieding: 1 tweepersoons matras, 1 tweepersoons luchtbed (moet alleen nog even checken of ie nog wel luchtdicht is...), twee wat minder comfortabele reismatjes, twee grote banken, twee normale kussens, een aantal andere kussen(tje)s, twee dekbedden, drie slaapzakken en een heleboel handdoeken (al moet ik er nog één daarvan ophalen bij Eem en Of ;)). Neem dus vooral niet al te veel zelf mee.

    Heb er zin in! xx

  • 26 Maart 2009 - 08:59

    Anne:

    Ben er ook bij. Altijd fijn om een goede reden te hebben om te borrelen! Voorstel voor waar, wat en hoe laat? Moet natuurlijk eerst vanuit Harderwijk komen crossen, maar sluit daarna graag aan.
    Joepe, ik wil graag een plekje reserveren! En ik oefen al elke ochtend met zingen in de auto!!

  • 26 Maart 2009 - 19:27

    Emily:

    Joepe, ik wil ook graag een bedje reserveren. Zal in ieder geval de handdoek meenemen..

  • 27 Maart 2009 - 08:24

    Ofke:

    Joeps, ik wil ook!!
    XX

  • 04 April 2009 - 10:43

    Nicolien:

    Samen de trein nemen naar Joepe?? Bijv 17.00 op station? Heb er zin in vanavond!!

  • 04 April 2009 - 11:39

    Emily En Ofke:

    wij staan om 17:00 op het station. tot straks

  • 10 April 2009 - 11:54

    Anne:

    Hallo daar, zijn er toevallig nog werkenden (of niet werkenden) die gezellig met mij de week af willen sluiten met een borreltje op het terras?

  • 11 April 2009 - 13:47

    Nicolien:

    Ha anne, hoop dat je nog een leuke vrijdagmiddagborrel hebt gehad. Ik had gisteren afgesproken met mijn oude huisgenoten van de javastraat...
    Sunnie, hoe is het in NL? Nog leuke dingen gedaan? Wanneer vlieg je weer terug? xxx

  • 24 April 2009 - 15:20

    Nicolien:

    Al 13 dgn geen reactie... het is triest gesteld met de site. Ik ben nog even aan het ploeteren, maar heeft er zometeen iemand zin in een vrijdagmiddagborrel, of zin om X-factor samen te kijken?

  • 26 April 2009 - 20:00

    Annelies:

    Hallo schatjes,
    Ik heb 2 belangrijke dingen te melden.
    1-ik vier dit jaar mn verjaardag niet de 29ste. Ook niet een klein beetje met alleen eten of een korte borrel, want ik ga al naar Harderwijk om de vlg ochtend vroeg naar Frankrijk te gaan rijden. Dus jullie zijn eindelijk voor het eerst in 8 jaar vrij om te doen en laten wat je wilt op Koninginnenach! Maak er wat moois van en prssot een keertje op mij. Ik wil ergens in mei alsnog een keer een verjaarsdagsetentje ofzo geven, maar dat horen jullie nog.
    2- Kan iedereen het 1e weekend van oktober op groepje 24 weekend? En, zou idereen eventueel die vrijdag ervoor vrij kunnen nemen zodat we misschien naar granada kunnen? Sun, kun jij zelf?
    Laat het weten!! xxx

  • 28 April 2009 - 06:35

    Joepe:

    Ik kan het eerste weekend van Oktober niet... Mijn moeder wordt dan 60.

    Het is wel een klap hoor Annelies, dat je je verjaardag niet viert. Wat moet ik nou met mezelf aan! ;) Alvast een hele fijne verjaardag morgen en natuurlijk ook veel plezier in Frankrijk!
    xx

  • 28 April 2009 - 11:22

    Ofke:

    Ik kan de hele maand oktober (neem ik aan), dus count me in!!!

    Lies heel veel plezier op vakantie!

    X

  • 28 April 2009 - 14:53

    Anne:

    Inderdaad Annelies, we zijn nu allemaal een beetje doelloos woensdagavond denk ik! Ik kan het 1e weekend van oktober wel, maar ik kan die vrijdag geen vrij nemen, want dan heb ik mijn 'zelfstandige weken' oftewel ik moet de praktijk alleen draaien...! De weekends daarna kan ik wel.
    X

  • 28 April 2009 - 15:48

    Sanne:

    Hele fijne vakantie dan Annelies! Wel jammer hoor..., vind combinatie verjaardag Annelies en Koninginnenach altijd heel geslaagd!

    Eerste weekend van oktober: leuk! Ik begin 1 juli weer in de kliniek (Apeldoorn) en moet nog roosterwensen, p&o-gesprekken e.d. hebben, maar neem aan dat ik wel een vrijdag vrij kan krijgen..

    Spannend Anne, 'zelfstandige weken'.. Is er dan helemaal geen enkele supervisor in de buurt waar je op terug mag vallen? Knap hoor!

    Xx Sanne

  • 28 April 2009 - 17:26

    Emily:

    zaterdag 3 oktober heb ik de hele dag cursus..

  • 05 Mei 2009 - 16:04

    Annelies:

    Nieuwe optie: 16 t/m 18 oktober.
    Sun, kun jij dan denk je?

  • 06 Mei 2009 - 05:15

    Annelies:

    Ho, ik kan zelf niet dat weekend...heel handig, nieuwe voorsteldatum volgt!

  • 16 Mei 2009 - 07:45

    Annelies:

    Hoop dat er nog eens iemand op de site kijkt, moet wel nieuw leven in worden geblazen!!!
    22 mei is er weer 90's now. Ik ga er met paar collega's heen, maar willen jullie ook mee? We zouden daar altijd nog een keer naartoe!
    Dr schijnen nog kaartjes te zijn!

    Sun, thx voor alle mail. Het klinkt als een heel warm sprookjesland. Heb de lonely planet van Andalusie al gekocht! Je moet toch weten wat er allemaal te doen is op mn vakantiebestemming van de komende 20 jaar...

    xx

  • 16 Mei 2009 - 14:09

    Ofke:

    Lies ik ga ook met collegae! Gezellig!! Aletje ook!

    X

  • 18 Mei 2009 - 07:36

    Alet:

    Ik keek dus tot vandaag echt nooit meer op de site....oeps

    Maar in oktober kan ik alleen het tweede weekend niet, 10-11 okt. En vrijnemen bij mijn co-schappen kan niet echt...
    Tot vrijdag!!

    Kus

  • 27 Mei 2009 - 01:28

    Nicolien:

    Even een bericht uit Coban, Guatamala.... Wat een geweldig land!! Echt een superreis en de mensen zijn hier onvergetelijk vriendelijk en net zo mooi als alle natuurwonderen (vulkanen, meren, bergen en jungle) die we hebben gezien. Zojuist heeft een hele groep guamalteken volop gezongen voor mijn verjaardag! Echt zo lief!
    Mijn telefoon doet het hier niet, maar mochten jullie een sms hebben gestuurd ontvang ik die wel als ik (zielig en alleen) thuiskom, dus daar ben ik in NL ook heel blij mee. Hele dikke zoenen van een vrolijke Nicolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 96134

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: